Gjenvalg av styret for Røra Næringspark AS
4. juli 2023Videre utbygging infrastruktur VVA RØRA Næringspark
20. januar 2024Faksimile/utdrag fra Inderøyningen / iLevanger (+) 2. oktober 2023. Foto: Johan Arnt Nesgård.
– Navneskiftene skjer fordi vi ønsker å få selskapsstrukturen mer enhetlig og oversiktlig, sier Lasse Kjønstad, daglig leder i det som nå skal hete Berika Industri AS til iLevanger.
YTTERØYA/MULE/TRONDHEIM: Nå endrer alle produksjonsenheter i foretaket Ytterøykylling AS navn. Ytterøykylling AS har vært selskapets navn siden foretak blir stiftet og registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund i mars 2009. Nå har selskapsledelsen bestemt at slakteriet og selskapets øvrige produksjonsbedrifter skal skifte navn.
– Navneskiftene skjer fordi vi ønsker å få selskapsstrukturen mer enhetlig og oversiktlig, sier Lasse Kjønstad, daglig leder i det som nå skal hete Berika Industri AS til iLevanger.
Produktnavn som før
Slakteriprodusenten Ytterøykylling AS skal heretter hete Berika Industri AS. Det samme skal også bedriften for ferdigstekte produkter, Gourmand AS på Mule. Konsernets satsing på plantebaserte produkter som har base i Trondheim skal fortsatt hete FlowFood.
– Mens bedriftene skifter navn, blir produktnavnene fortsatt som før. Merket Ytterøy opprettholdes for rå kyllingprodukter, merket Gourmand opprettholdes for ferdigstekte produkter og Flowfood fortsetter som navn for plantebaserte produkter, sier Kjønstad.
Det øverste nivået i selskapsstrukturen i Ytterøykylling har til nå hatt navnet Berika Holding AS, men også dette endres samtidig med de øvrige navneendringene. Det nye navnet på øverste nivå blir Berika AS.
Salgs- og markedsavdelingen får navnet Berika Marked.
– Bedre felles kultur
– Grunnen til at vi gjør dette er for å fremstå mer enhetlig utad og ikke minst også for å skape en felles kultur der alle er ansatt i samme selskap. Dermed fremstår Berika mer enhetlig utad, samtidig som felles navn og verdier gir bedre muligheter for å skape en felles bedriftskultur og god korpsånd innad i organisasjonen.
Kjønstad legger til at alle i konsernet har jobbet en periode med medarbeider- og lederutvikling, og der har det kommet fram at felles navn er en fornuftig løsning for å bygge et sterkere lag.
– Vi har sett at vi ved å rydde opp litt i navn både utad og innad, skal vise at vi jobber under en felles paraply. Det handler om felles kulturbygging og verdibygging.
Faksimile/utdrag fra Inderøyningen / iLevanger (+) 2. oktober 2023. Foto: Johan Arnt Nesgård.